Процедура за избор на банка, обслужваща Административен съд – Силистра
З А П О В Е Д
№ 104/22.05.2015г.
На основание чл.93, ал.1, т.1 от ЗСВ, Решения на ВСС – протокол №18/19.05.2004г, №20/22.06.2005г., 53/19.12.2006г. и протоколи от заседания на комисия „Бюджет и финанси - №4/23.01.2013г и №22/22.05.2013г.
С цел:
- осигуряване на икономически най-изгодни условия за Административен съд - Силистра, бюджета на съдебната власт и гражданите при извършване на финансовата дейност и обслужване на сметките;
- осигуряване на качествено и бързо обслужване на граждани и юридически лица при внасяне на държавни такси и други суми по дела;
- осигуряване на качествено и бързо обслужване на съдиите и служителите при плащанията, свързани с трудовите им правоотношения;
- осигуряване на своевременна обработка на документите и данните, свързани с бюджета на съда, както и постигане на максимална достоверност, бързина и спазване на специфичните изисквания, касаещи счетоводната отчетност в системата на съдебната власт.
Н А Р Е Ж Д А М
1. Да се проведе процедура за избор на банка, обслужваща Административен съд – Силистра.
2. Оповестяването на процедурата за избор на обслужваща банка да се извърши, както следва:
2.1. В срок до 01.06.2015 г. покана за участие /приложение към тази заповед/, ведно с копие от заповедта, да се изпрати до банки /клонове/, функциониращи на територията на гр.Силистра, като получаването се удостовери със съответна разписка.
2.2. Настоящата заповед, както и поканата за участие, да се публикуват на интернет-страницата на съда.
3. В процедурата могат да участват само банки по смисъла на Закона за кредитните институции /ЗКИ/, които:
3.1. Притежават пълен лиценз за обслужване.
3.2. Имат сключен договор с Министерство на финансите за обслужване на плащания в СЕБРА и транзитните сметки.
3.3. Имат сключен договор с Министерство на финансите и картов оператор във връзка със операциите на бюджетните предприятия по събирането на приходи и други постъпления чрез картови разплащания /терминални устройства/, съгласно разпоредбата на чл.4, ал.1 от Закона за ограничаване на плащанията в брой и изискванията на ДДС 2/08.03.2012 на Министерството на финансите.
3.4. Имат възможност да предоставят до 3-то число на следващия месец информация за салдата по сметките и начислените лихви на титуляра на сметката за предходния месец.
3.5. За всеки работен ден да предоставят информация за състоянието на инициираните платежни нареждания, както и информация за движението по сметките на съда в рамките на следващия ден.
3.6. Да извършват масови плащания, свързани с възнаграждения на служители на съда и участници в съдебния процес. При наличие на финансови средства по банковите сметки, плащането да се осъществява в рамките на деня, в който са представени документите от наредителя.
4. Критериите за избор на обслужваща банка и относителната тежест на всеки от тях /в проценти/ са утвърдените с решението на ВСС - протокол № 20/22.06.2005 г., а именно:
№
|
|
Процент на тежест на
|
по
|
Показатели
|
отделните показатели
|
ред
|
|
|
1
|
2
|
3
|
1
|
Такси и комисионни за обслужване на клиенти на органите на съдебната власт.
|
10 %
|
|
1.1. Парични вноски в лв.
|
5 %
|
|
1.2. Международни преводи във валута
|
5 %
|
2
|
Електронно банкиране
|
5 %
|
3
|
Такси и комисионни за разплащане по система РИНГС
|
5 %
|
4
|
Лихви по банкови сметки
|
40 %
|
|
4.1. В лева
|
25 %
|
|
4.2. Във валута
|
15 %
|
5
|
Ежеседмично /ежедневно/ инкасиране
|
5 %
|
6
|
Време за обслужване на плащанията
|
10 %
|
7
|
Банков рейтинг
|
10 %
|
8
|
Кореспондентски отношения
|
5 %
|
9
|
Клонова мрежа
|
5 %
|
10
|
Предоставени кредити/овърдрафт на служители
|
5 %
|
|
Всичко
|
100 %
|
.
5. Банките-кандидати представят заявление за участие в процедурата, което следва да съдържа конкретна оферта по всеки от показателите от №1 до №10 от таблицата по т.4. При необходимост, офертата по всеки показател се придружава и със съответното текстово обяснение. Към заявлението се представят приложения, както следва:
5.1. Удостоверение (разпечатка) от Търговския регистър за актуално състояние на банката.
5.2. Лиценз за извършване на банкова дейност (заверено копие).
5.3. Копие от договора с Министерство на финансите за обслужване на плащания в СЕБРА и транзитните сметки.
5.4. Възможности и условия за предоставяне на ПОС терминално устройство по чл.4, ал.1 от Закона за ограничения на плащания в брой, съгласно изискванията на ДДС 2/08.03.2012 г. на Министерството на финансите.
5.5. Декларации, гарантиращи изпълнението на изискванията, по т.3.4., т.3.5. и т. 3.6.
5.6. Презентация на банката (със задължително посочване на клиенти – бюджетни организации, вкл. и такива, обслужвани в гр.Силистра, клонова мрежа и пълно описание на предвижданата организация на банково обслужване на съда);
5.7. Пълномощно на лицето, подписало заявлението за участие (в случай, че то няма представителна власт за участващата банка).
6. Приемането на документи за участие в процедура за избор на обслужваща банка се осъществява по следния ред:
6.1. Заявлението и приложенията към него се представят в запечатан непрозрачен плик, с надпис от външната му страна, съдържащ името на банката - подател, адрес за кореспонденция, телефон, факс и електронен адрес.
6.2. Документите се приемат в Административен съд – Силистра, находящ се в гр.Силистра, ул.”Цар Шишман” №5, ет.4, всеки работен ден до 10.06.2015г. включително, в рамките на работното време - от 09.00 до 17.00 часа от съдебния администратор.
6.3. При приемане на документите, върху плика се изписват трите имена, ЕГН и длъжността на лицето, което го подава, името и длъжността на лицето по т.6.2 от Административен съд - Силистра, което приема плика, датата, часа и поредния номер на подаване, след което предаващият и приемащият плика се подписват. Същите данни се вписват и в отделен регистър за приемане на документите за участие, воден от съдебния администратор.
6.4. Не се приемат документи за участие, представени след изтичането на крайния срок или представени в незапечатан, прозрачен, ненадписан или скъсан плик - тези обстоятелства се удостоверяват в регистъра за приемане.
6.5. Не може да се откаже приемане на документи и от банка, на която не е изпратена покана за участие в процедурата.
7. Приетите документи се съхраняват от съдебния администратор по начин и при условия, осигуряващи запазване целостта на пликовете и предпазване от достъп до момента на представянето им на комисията.
8. След изтичане на крайния срок за приемане на документи за участие, с отделна заповед административният ръководител назначава комисия за разглеждане, оценка и класиране на офертите. На комисията се предоставят всички приети по реда в т. 6 документи за участие, ведно с копие на регистъра за приемането им.
9. Комисията по т. 8, на заседание, проведено в срок до 17.06.2015 г.:
9.1. Разпечатва подадените пликове и преценява редовността на документите.
Считат се за нередовни документите, които: са подадени извън крайния срок, предвиден в тази заповед; не съдържат заявление и приложения към него по изискванията на т. 5; или подателят им не отговаря на изискванията по т. 3.
9.2. Продължава процедурата само при наличие на не по-малко от три оферти, преценени като редовни и така допуснати до разглеждане по същество, в противен случай предлага на председателя на съда прекратяване на процедурата за избор на обслужваща банка.
9.3. Разглежда, оценява и класира офертите на кандидатите, подали документи за участие, преценени като редовни.
Допуснатите до разглеждане предложения се преценяват по критериите по т. 4 и се класират според общия резултат.
По критериите 1.2. - „Международни преводи във валута” и 4.2. – „Лихви по банкови сметки във валута” за избор на обслужваща банка, утвърдени с Решение на ВСС по протокол №20/22.06.2005г., които са неприложими в дейността на Административен съд – Силистра, всички банки – кандидати получават максимален резултат по съответния критерий.
10. Комисията по т.8 съставя протокол, в който отбелязва констатациите си за всяко подадено заявление и приложенията към него. В протокола се вписват и решенията за предложения, допуснати до разглеждане и класиране /редовни документи/ и за предложения, недопуснати до разглеждане и класиране /нередовни документи/, със съответни мотиви. Класирането по отделните показатели и общото класиране на кандидатите се мотивира и се отразява като решение в протокола чрез съставяне на сравнителна таблица, съобразно образеца по решение на ВСС - протокол № 20/22.06.2005г. Протоколът се съставя в два еднообразни екземпляра и се подписва от всички членове на комисията.
11. Решението на комисията се съобщава на:
11.1. Председателя на съда за сведение и вземане на решение.
11.2. Всички банки, подали документи за участие, чрез публикуване на интернет-страницата на съда.
12. Протоколът на комисията ведно със сравнителната таблица за съответствие с критериите, приети от ВСС /неразделна част от него/, както и копие на всички подадени документи за участие в процедурата се изпращат с мотивирано предложение от председателя на Административен съд – Силистра до Висшия съдебен съвет - Комисия «Бюджет и финанси».
Смяна на обслужващата банка се извършва след разрешение от Комисията и предприемане от същата на действията по решение на ВСС -протокол № 53/19.12.2006 г.
13. Препис от заповедта да се връчи на съдебния администратор, за организиране на изпълнението й по т. 2, т.6.2 и т.6.3.
Преписи от заповедта да се връчат и на комисията по т. 8, след назначаването й.
АДМИНИСТРАТИВЕН РЪКОВОДИТЕЛ
НА АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - СИЛИСТРА